dinsdag 20 januari 2015

F*ck schijnheiligheid

Dan post je dit op je facebookpagina:

"F*ck schijnheiligheid:
Mijn kleinde kadée Leander van 2 jaar en 8 maanden heeft ons vandaag weer maar eens het bloed van onder de nagels gehaald, nu in een taverne. Alle opvoedkundige trucs boven gehaald, die dan ook nog durven zeggen: blijf kalm.. (AS IF!!) Om dan tot de conclusie te komen dat hij volop in de peuterpubertijd zit (nog tot ongeveer zijn 4 jaar ), een drastische verandering in zijn leven door maakt (school) en hij dus af en toe/regelmatig moet ventileren = de etter moet uithangen. Meestal op een plaats waar het schaamrood op je kaken komt te staan.
F*ck ouders die zeggen dat hun kind altijd braaf is (wie gelooft dat?!)
F*ck mensen die zeggen: "Moest dat mijne kleine zijn, zou ik dat doen."
F*ck de maatschappij die ons vanalles opdringt en direct overal stempels wil op drukken.
Het moeder-/ouderschap is niet altijd simpel, geweldig, mooi, makkelijk.
Het is verdorie knokken!
En neen, ik ga geen "maar wat je ervoor terug krijgt, maak alles goed" eraan toevoegen om al het bovenstaande de minimaliseren.
F*ck schijnheiligheid.
Ik doe daar niet meer aan mee."

En krijg je daar tig reacties op van vrienden!
Blijkbaar ben ik niet de enige..
Natuurlijk ben ik niet de enige!
Maar het doet wel deugd om eens te 'horen' dat ik niet de enige ben die zich eraan ergert.
Aan hun eigen kroost.
Aan het ouderschap.
Aan de maatschappij die een perfect plaatje wil ophangen.

Daarom deze blog.
Echte momenten.
Zonder naar bloemetjes geurende waas.

Voor mijn zoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten